Serien i full gång.

Som sagt så var seriespelet igång, och vi har ännu inte satts på prov. Vi närmar oss omgång 3 som är på söndag och möter då tuffingarna Sundsvall City som av mig iallafall är tippat som ett av två topplag när serien är färdigspelad.
Vi har hittills mött BK City Härnösand och Sollefteå. Inget utav dessa lag bjöd på något som helst motstånd så dessa matcher har vi i princip lagt bakom oss. 36 gjorda mål på två omgångar säger en del.
Jag vet inte riktigt vart vi står i årets serie men tror vi absolut kan slå alla lag. Serien kommer bestå utav 4 lag som tidigt rycker och drar ifrån de övriga i nedre delen. Ankarsvik, City, Brunflo och Nordic. Rätt säker på att dessa lag kommer rycka en del. Lägger en liten varning för Timrå med.

På söndag smäller de, säsongens tuffaste motstånd hittills, Sundsvall City. Vi har träningsmatchat mot dessa en gång i år och spelade då 11-11 efter fyll tid. Konstig match då vi får en bra start med snabba mål efter ett 5 minuters långt power play. J
a gissa vem som bjöd på den. Jag sa till honom innan matchen också att ta de jävligt lugnt men han pallade inte pressen att möta sitt gamla lag och var tvungen att proppa Runa snett bekifrån som akuten fick uppsökas.
Idag har Runa väldigt svag känsel i dessa fingrar och jag vågar lova att han med flera är rätt sugna på revanch. Men jag tror Ankars sköter de snyggare och bjuder hellre på bra innebandy än farliga proppar. Men händer de igen tror jag inte någon viker ner sig att sätta hårt mot hårt. Iallafall inte Heppa =)
Nog om den matchen. Den spelas på söndag i skönsberg kl 15.30. Kom och kika. 


Ankarsvik jobbar även för andra lag i Sundsvall. Som de flesta vet så försöker vi peppa Granlo BK Sundsvall på deras hemmamatcher så gott de går. Vi har fått rätt bra respons vad de gäller att vi låter för mycke eller för lite. Som Runa tidigare i media sagt så gör vi det för att de är en rolig grej och vi är lite för få för att börja sjunga massa sånger =) men vem vet de kanske kommer.
Jag tror att genom att höra en trumma på sidan om planen lyfter en spelare rätt mycket så det är väl huvudtanken. Försökte även förra matchen trumma mindre efter lite klagomål =) Vi jobbar på så länge spelarna tycker de känns skoj helt enkelt. Såklart också i den mån vi kan =)

Sten: Bestäm er för Nightwish- Planet hell nu som introlåt, ingen kommer bli besviken. Jag lovar.

Robin: Lycka till idag på innebandyleken, vad skulle Ankarsvik göra utan än sådan kille som dig.

Hans: Skönt iaf att sjukväskan kommit till sin hemadress, du är borta 2 ggr och nästan allt försvinner. Man blir mörkrädd.

Laget: Ladda som fan nu inför söndag för det kommer bli en sjuhelvetes match, lets play !!

Over and out !
#55


Kommentarer
Postat av: Runa!

Grymt med bloggandet igen herr: Denkert. Det kommer ett gästinlägg mailat till dig ikväll eller imorgon. Nu laddar vi inför City drabbningen imorgon.

2010-10-16 @ 19:41:46
Postat av: Sten

grym låt

Jag ska fundera lite-

Kan bli DIN låt.

Trumman kan låta lite mer nästa gång du var lite för tyst förra matchen

2010-10-17 @ 20:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0