Första riktiga testet avklarat med bravur.

Ja såhär dagen efter första derbyt så sitter man bara och ler. Man blickar gärna bakåt och känner efter hur känslan var efter slutsignalen. En grym glädje som spred sig inom hela laget. När pålle rullade in 9-6 i öppen kasse så såg jag hur lättade alla blev. Det är matcher som denna man måste våga vinna för att lyckas i denna serie.

Sundsvall City har ett grymt lag i år, faktiskt bättre en föregående då dom även spelade en serie högre upp. Men jag anser att dom spelar med för lågt tempo. Dom är bollskickliga men ofta tickar dom bara i slow motion så man knappt behöver arbeta för att försvara. Med ett högre tempo skulle dom bli mycket mer svårmötta.

Nog om City, det var ju ANKARSVIK BK som stog för segern och de härliga 3 poängen till tabellen som ser ut enligt följande efter 3 omgångar.

 

Ankarsvik ser man i topp med full pott efter 3 omgångar. 9 poäng av 9 möjliga. 45 gjorda mål och 15 insläppta känns riktigt bra och säger väl allt. Ankarsvik är inget lag man kliver in och vinner över utan vidare, det krävs mycket för att slå oss. Vi var starka även förra året men i år är vi ännu starkare.

Hela truppen gjorde en bra insats igår. De var go i laget och peppning såväl på sidan som på planen. De syntes att gänget var peppade. De var inte speciellt svårt att hitta glöden om man säger så.

Dagens lirare måste bli våra käre Paal Sundberg. Födelsedagen kunde inte blivit bättre va =) han öser in poäng och visar att han är som Sahlén säger en av seriens klart bästa spelare. Oerhört viktig för oss. Känns som han mer kan fokusera på sitt spel nu när vi fått en till tränare som brinner för detta, Flodin, grymt arbete såhär långt.

 

Ja må han leva uti hundrade år =)

 

Tarkan gör också han en grym insats igår. Stoppar många viktiga skott i slutskedet av matchen. Även om den svettigaste räddningen kom redan i första perioden då han förnedrar City på de öppna målet =) Iof sköt dom mitt på dig i sista men vafan =)

Men beröm måste ges till hela laget, vi kämpar och sliter som ett lag, Vi vinner som ett lag och spelar som ett lag ska. En för alla, alla för en. Dom får gärna komma och säga att utvisningen avgjorde matchen men jag anser att vi är bättre än dom både i andra och tredje perioden. Tror dom hade PP i hela sista=) Domarna ville nog att matchen skulle sluta oavgjort, knappt godkänt !

Nog om de, nui går vi vidare och gör en riktigt bra träningsvecka och siktar på fjärde raka till helgen då vi möter unga BK Sundsvall. Krävs nog pigga ben då för att ta tre poäng. Men jag är inte orolig. Spelar vi som igår slår vi alla lag i denna serie...


  • 3 poäng mot Sundsvall City, helt klart helgens höjdare.
  • Giffarna pallar inte trycket, ett kval väntar om inget konstigt händer i sista omgången, lycka till !
  • Ligger riktigt nåra nu va de gäller mitt förslag till Granlos nya intro. Tror jag vinner =)

Ha en trevlig måndag.

#55

Kommentarer
Postat av: C

Hahahaha!

Finns det inga nyktra kort på våra spelare?

2010-10-18 @ 11:21:49
Postat av: Coach

Mycket bra summering av matchen/laget!

Igår visade vi hur starka vi är när vi spelar som ett lag, vilket vi ska förtsätta med en lång tid framöver!!

2010-10-18 @ 11:24:14
Postat av: #55

haha, de kanske de gör. men dessa är ju så mycket roligare;)

2010-10-18 @ 11:49:04
Postat av: Åldermannen #66

Ja Denkert det va precis den födelsedagspresenten jag önskade mig mest! VINST!!! =) Sedan att Ådahl sa att jag var övertänd efter första perioden va bra sagt till mig. Att man åkte på en propp stärkte mig faktiskt, men att jag höll på att brinna på han som proppade mig är en annan sak! men där kom åldersmanna tänket in så jag lugnade ner mig till slut! haha

2010-10-18 @ 17:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0